diesel na wodę

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • junior-auto
    Classic
    • 2012
    • 10

    diesel na wodę

    ja też się piszę
  • Le-Ce
    L&K
    • 2010
    • 1313
    • Octavia I (1U2)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM

    #2
    diesel na wodę

    Moja ADELA

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

    i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Re: diesel na wodę

      Zamieszczone przez Le-Ce
      http://moto.onet.pl/13407642,29,4,filmy.html?node=29#play
      jakby to poszło faktycznie w świat....to bys na wode w kranie miał akcyze :diabelski_usmiech
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2009
        • 10917
        • Fiat

        #4
        było coś podobnego już, ten separator czy coś takiego. Wydaje mi się, że woda w komorze spalania to jednak niezbyt żywotny pomysł dla silnika i szybciej się rozleci przez wilgoć.

        Komentarz

        • adiwaw
          Ambiente
          • 2009
          • 167

          #5
          generator hho. Znane wiele lat

          Komentarz

          • cezaryaksum
            Ambiente
            • 2010
            • 126

            #6
            i nikt z OCP nie próbował tego montować jeszcze? nie chce mi się wierzyć
            pozdrawiam

            Komentarz

            • okioki
              Rider
              • 2011
              • 360

              #7
              a auto na powietrze znacie ?
              Samochody zasilane sprężonym powietrzem, stary pomysł o m.in. polskich korzeniach znowu na fali.

              Komentarz

              • parasite
                L&K
                • 2011
                • 1368

                #8
                adiwaw, z tego co mówi to nie jest generator HHO tylko zwykła para wodna. Kiedyś o tym czytałem i ponoć stosowali to w samochodach rajdowych aby więcej mocy uzyskać.
                Trzeba chyba tylko pamiętać o tym, żeby przed wyłączeniem silnika odciąć dopływ pary wodnej.
                W sumie ciekaw, wystarczy tylko w dolot puścić parę wodną

                http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2135248.html

                Sam się nad tym zastanawiam, ale nie wiem co na to turbina powie.
                AGR 112KM, 232Nm
                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                Komentarz

                • Bartek.K
                  Rider
                  • 2012
                  • 396

                  #9
                  Autem z generatorem HHO jeździłem,tylko ze benzyniakiem :diabelski_usmiech Jazda normalna jak na LPG.
                  Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                  Komentarz

                  • parasite
                    L&K
                    • 2011
                    • 1368

                    #10
                    Bartek.K, no i mniej palił czy to ściema?
                    AGR 112KM, 232Nm
                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                    Komentarz

                    • Thundi
                      L&K
                      • 2005
                      • 1157

                      #11
                      W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                      W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                      O ortografie dba FF.
                      Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                      http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                      Skoda Octavia & Audi A6

                      Komentarz

                      • trooper
                        Rider
                        • 2011
                        • 525
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez parasite
                        Bartek.K, no i mniej palił czy to ściema?
                        Jakiś czas temu czytałem parę publikacji japońców z przed paru lat, i testowali HHO na silnikach od kosiarek, uzyskiwali z tego co pamiętam ok 30 %owy spadek spalania, jak będę miał dostęp do stron z tymi publikacjami to ich poszukam i wrzucę.
                        Moja Balbina

                        Komentarz

                        • Zorr
                          RS
                          • 2011
                          • 2110

                          #13
                          Zamieszczone przez trooper
                          Zamieszczone przez parasite
                          Bartek.K, no i mniej palił czy to ściema?
                          Jakiś czas temu czytałem parę publikacji japońców z przed paru lat, i testowali HHO na silnikach od kosiarek, uzyskiwali z tego co pamiętam ok 30 %owy spadek spalania, jak będę miał dostęp do stron z tymi publikacjami to ich poszukam i wrzucę.
                          ... i 60% spadek żywotności.
                          Żartuję, ale skoro był 30% spadek spalania to raczej tego pomysłu by nie zostawili, nieprawdaż?
                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                          Komentarz

                          • trooper
                            Rider
                            • 2011
                            • 525
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                            #14
                            Zorr, doczytam jeszcze raz - będę się dalej wypowiadał, tam akurat badali głównie temperaturę w komorze spalania. Generalnie temat jest o aucie na "wodę", a HHO to w sumie nie do końca to, bo gaz Browna dopiero bo wybuchu tworzy wodę.

                            Pan na filmie przedstawił troszkę inną koncepcję, para pod ciśnieniem, i woda... deszczówka lub destylowana
                            Może lepsza byłaby dejonizowana, chociaż i tak zazwyczaj dodaje się tam jakichś soli.

                            Mi pomysł bardzo się podoba i jestem go cholernie ciekawy, ale niestety nie mam na to czasu:/

                            Odnośnie wszystkich domniemań odnośnie spadku żywotności silnika - wstrzymałbym się dopóki ktoś tego porządnie nie przebada. Panu z Kielc Mietek jeździ, aczkolwiek nie wiemy jak jeździ i jak długo.

                            Zorr, odnośnie zostawienia pomysłu, "Who Killed The Electric Car?"
                            Moja Balbina

                            Komentarz

                            • Zorr
                              RS
                              • 2011
                              • 2110

                              #15
                              trooper, w zasadzie wtrysk wody powinien działać

                              tutaj o początkach:


                              tutaj prosty system


                              no i z elektrody podobał mi się pomysł z generatorami mgiełek/nawilżaczami (o ile nie zjadają więcej prądu niż uzyskana w ten sposób energia)

                              cały problem tego zagadnienia to sterowanie...bo nie bardzo można sobie od tak postawić czajniczek na silniku z gwizdkiem umiejscowionym w cylindrach.
                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                              Komentarz

                              • trooper
                                Rider
                                • 2011
                                • 525
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                #16
                                Dzięki za linki, przejrzę Generalnie zwróciłbym na jeszcze jedną rzecz uwagę. Duży sprzeciw w przypadku HHO wzbudza woda w komorze spalania powstała po połączeniu wodoru i tlenu. Ale przecież spalając LPG też powstaje a ludzie jeżdżą. Ja chętnie spróbowałbym dodać samego gazowego wodoru z butli do dolotu, ciekawe jakie to by miało efekty
                                Moja Balbina

                                Komentarz

                                • Bartek.K
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 396

                                  #17
                                  Co do spalania to nie wiem, bo to była tylko jazda testowa przez pewien okres czasu.
                                  Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                  Komentarz

                                  • parasite
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1368

                                    #18
                                    Zamieszczone przez trooper
                                    Duży sprzeciw w przypadku HHO wzbudza woda w komorze spalania powstała po połączeniu wodoru i tlenu.
                                    No ale w cylindrze panuje wysoka temperatura więc chyba woda w postaci pary wodnej zostanie usunięta z niego razem ze spalinami. Dla pewności można też przed wyłączeniem silnika odłączyć dopływ wody/HHO :?:
                                    AGR 112KM, 232Nm
                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                    Komentarz

                                    • trooper
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 525
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                      #19
                                      Dzięki wysokiej temp właśnie od razu będzie para po wybuchu, i tak jak piszesz powinna zostać usunięta razem ze spalinami. A jeśli chodzi o odłączanie dopływu, to szczerze mówiąc nie wiem dokładnie jak wygląda pod tm względem proces gaszenia silnika, a dokładniej czy w KS coś zostaje (chodzi o paliwo, ale to juz temat do kolejnych rozpraw:P) A jak zgasisz silnik i w KS nic się nie dzieje, to czy wodór sam z siebie się z tlenem połączy? Właśnie, mimo iż "nic się nie dzieje", panuje wciąż wysoka temperatura po spaleniu paliwa, więc czy tak do końca jakaś resztka gazu się nie połączy? Dużo za mało wiemy na ten temat jeszcze chyba
                                      Moja Balbina

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        #20
                                        trooper, parasite'owi chodziło o to, aby wyłączyć wcześniej system, tak aby powiedzmy ostatnie ileś minut/km przejechać na zwykłym paliwie i wyczyścić cały układ oddechowy z ewentualnej "wody".

                                        a tak przy okazji to kiedyś BMW testowało rozwiązanie z dodatkowym silnikiem parowym o zamkniętym obiegu. Teoretycznie sama plusy gdyż z reguły mamy nadmiar ciepła w silnikach spalinowych, które ten nadmiar można wykorzystać do produkcji energii elektrycznej.
                                        Teraz gdyby tak połączyć oba systemy mogłoby być ciekawie. (coś w stylu otwarty system z parowy napędzający elektronikę, który nadwyżkę pary dawkuje do silnika spalinowego)
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • trooper
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 525
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Zorr
                                          trooper, parasite'owi chodziło o to, aby wyłączyć wcześniej system, tak aby powiedzmy ostatnie ileś minut/km przejechać na zwykłym paliwie i wyczyścić cały układ oddechowy z ewentualnej "wody".
                                          może i jest to jakaś myśl, ale zabawa zaczyna robić się bardzo obsługowa

                                          Zamieszczone przez Zorr
                                          a tak przy okazji to kiedyś BMW testowało rozwiązanie z dodatkowym silnikiem parowym o zamkniętym obiegu. Teoretycznie sama plusy gdyż z reguły mamy nadmiar ciepła w silnikach spalinowych, które ten nadmiar można wykorzystać do produkcji energii elektrycznej.
                                          Teraz gdyby tak połączyć oba systemy mogłoby być ciekawie. (coś w stylu otwarty system z parowy napędzający elektronikę, który nadwyżkę pary dawkuje do silnika spalinowego)
                                          Tego z BMW nie wiedziałem, panowie myśleli zapewne co zrobić ze stratami energii w postaci ciepła aczkolwiek para musi być podawana pod ciśnieniem, czyli pewnie jakaś dodatkowa sprężarka może wchodzić w grę, albo bardzo dobry wymiennik, który miałby takie moce przerobowe, żeby przekazać wodzie odpowiednią energię. I tutaj przy chałupniczej instalacji koszty mogą zacząć iść bardzo szybko w górę
                                          Mnie zaciekawił taki filmik. Konkretów tam nie ma, filmik trochę zabawny, ale ciekawy jest silnik gdzie wykorzystywana jest instalacja
                                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                                          Moja Balbina

                                          Komentarz

                                          • Zorr
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2110

                                            #22
                                            trooper,

                                            o BMW


                                            i jak się okazuje nawet Skoda prowadzi takie badania
                                            Silnik parowy kojarzy się z powolnymi i dymiącymi lokomotywami. Faktycznie ich sprawność rzadko przekraczała 10%. Wbrew…

                                            Silnik parowy w Fabii :szeroki_usmiech
                                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                            Komentarz

                                            • bradley
                                              L&K
                                              • 2008
                                              • 1465

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Zorr
                                              Teoretycznie sama plusy gdyż z reguły mamy nadmiar ciepła w silnikach spalinowych, które ten nadmiar można wykorzystać do produkcji energii elektrycznej.
                                              Juz cos takiego jest w chyba w Toyocie Prius. GEnerator prady ktory jest umieszczony na ukladzie wydechowym. Cieplo zamieniane jest w energie elektryczna.
                                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                              Komentarz

                                              • trooper
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 525
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                #24
                                                Zorr,
                                                na stronie geekweek wszystko opisane jest bajecznie prosto, wręcz sielankowo Niestety w rzeczywistości odpowiednie skonstruowanie turbiny parowej działającej z odzysku ciepła musi być cholernie trudne:/

                                                a zwróciłeś uwagę na wykres momentu w funkcji obrotów w artykule o Fabii? A dokładnie chodzi mi o temperaturę pary przegrzanej, 500 st? Niewiele wyższą uzyskuje się w elektrowniach, a co dopiero w samochodach To mi się nie do końca widzi
                                                Moja Balbina

                                                Komentarz

                                                Pracuję...